SALAHKAH

Thursday 27 February 2014

BERCUTI KE SINGAPORE (PART 4) - PERJALANAN KE UNIVERSAL STUDIO


Assalamualaikum...
Salam 1 Malaysia...

Hari ni aku nak berkongsi keterujaan kami bergembira di Universal Studio Singapore (USS)
Pagi-pagi lagi aku dah bangun.Pukul 6.00 pagi tuuuu..... Exited giler la katakan.. Bangun2 je aku dah masak air.. Memang aku dah plan nak bawak air teh-o. Nak bawak ke USS.. hihi...  2 botol aku buat untuk kami minum... Ambik ko.... Lepas tu aku buat projek merebus sausage... hihihihi..... Macamana aku buat... tu tak boleh nak kongsi... bahayaaaaa.............
Aku kemas beg2 untuk dibawa ke sana.. Satu beg makanan je... huhu... satu beg lagi baju extra untuk anak2 aku, segala dokumen perjalanan (passport, tiket USS) , kamera , mineral water.

Uppsss... Makanan!!!! Yes,,, aku dah survey dah kat USS nanti makanan boleh bawa masuk. Ikut kan hati aku ni, nak je aku bawa nasi lemak ke, mee hoon ke, kuih muih ke.. Macam nak pegi picnic.. hahaha,.... Tapi tak de pulak orang jual nasi lemak kat kawasan ni... Aku tak peduli apa orang nak kata.. Janji anak2 aku nanti tak kebuluran... Lagipun bukan berat pun kalau nak bawak sebungkus dua nasi lemak tu...

So, disebabkan plan A tak menjadi, aku kena buat plan B. Malam sebelum kitorang ke USS ni, Kitorang dah beli roti dan biskut2 kat THE STORE.. hihi... The Store ni tak jauh pun dari hotel. Terletak kat dalam bangunan yang sama... senang kan...

Lepas selesai mengemas, aku solat subuh. Lepas tu baru aku kejutkan suami dan anak2. Sementara menunggu suami aku ni sembahyang Subuh, aku dah siap kan anak2. Diorang ni pulak senang je bangun. Maklumlah.. dah tau nak berjalan. Kalau tak.. mau nya terkeluar anak tekak mengejutkan diorang ni..

Dalam pukul 7 lebih, kitorang dah keluar. Breakfast kat Coffe House kat tingkat satu. Nama restaurant tu Sentosa Deli. Makanan dia kira o.k lah.. Standard 3 bintang.. Tapi sedap...Ada nasi lemak, ayan rendang, beehon goreng, kuew teow sup, sausage, nugget, baked bean, bubur, Kaunter roti, kaunter bijirin, Kaunter telur, Coffer & tea....  nyam nyam nyam.....  






Nak ke USS, kami ikut pakej.. naik bas.. bas dah tunggu depan lobby. Bas pulak datang x ikut jadual... emmmm ... kata pukul 8.30am.. tayar bas pun x nampak lagi...
kebosanan telah mula melanda anak2 aku... #baslambat

Akhirnya bas pun sampai. Tengok jam dah pukul 8.50am.. alahai......
Disebabkan kami pergi masa tu hari Sabtu, faham2 je lah kereta kat Tambak Johor... Jem gilez.. Sampai kat imegresen Malaysia, kena turun. X perlu bawa beg.. Cuma bawa passport, ic dan boarding pass(kertas putih tu le). Lepas scan semua bagai, kita kena turun cari balik bas kita. Pastikan naik bas yang betul.. Kang x pasal2 kena halau. hihi..

Lepas setel semua bas pun bergerak lah.. Sampai Imegresen Singapura, Sekali lagi kita kena turun. Kali ni kita kena bawak semua barang turun.. Mereka akan scan semua... huhu... Proses yang sama.. cop cop cop cop .. scan... lepas tu turun balik cari bas kita.. dont worry .. bas akan tunggu punya,, x hilang nya bas tu.... Jangan sesekali korang teringin nak bergambar berselfie bagai kat imegresen ye... Dilarang hokey... dilarang... sebabnya tu tak tau lah plak aku...


exited ni... dalam bas pun sempat posing

encik suami dan aina

untuk keselamatan ni... kena snap no bas,, senang nak cari

Lepas semua penumpang dah cukup baru lah bas bertolak... Dalam hati punya exited jangan cakaplah... mulut asyik tersenyum gumbira... sambil dalam hati nyanyi-nyanyi.... 
Sampai kat parking bas USS... pakcik driver dah inform yang dia akan tunggu kat parking pukul 7pm. So, kena faham2 lah....



dah exited sangat tu... cantik kan parking bas dia...

OK .. kita pun dah sampai USS... 
Nanti aku sambung kat dalam USS pulak ye....

Assalamualaikum





No comments:

Post a Comment